יום שלישי, 19 ביוני 2012

כנס עמדו"ת השישי – ממשבר לצמיחה

"התנערי מעפר קומי"


עוד מימי חטא אדם הראשון בגן עדן עולמנו רווי משברים: משברים אישיים וכלליים, גופניים ונפשיים, פיזיים וכלכליים, משפחתיים ולאומיים, משברים מתמשכים ומשברים רגעיים ועוד.
ככלל, ניתן להצביע על שלוש דרכי התייחסות למשבר: דרך אחת – ייאוש וכניעה, שבירה והרמת ידיים; דרך שנייה – השלמה, קבלה והסתגלות; ודרך שלישית – צמיחה מתוך המשבר. לא רק "התנערי מעפר קומי", אלא גם "לבשי בגדי תפארתך" ("לכה דודי"). 
כנס עמדו"ת השישי הוקדש לדיון באתגרים שנושא זה, על היבטיו המגוונים, מציב בפנינו. ההיענות המרובה והמגוונת ל"קול קורא" מלמדת כי אכן נושא זה נמצא בטבור השיח הציבורי, המחקרי והציוני-דתי. ועדת ההיגוי של הכנס צריכה הייתה לעשות מלאכה מרובה כדי לדלל, להעצים ולמקד את חומר שהוגש לה. 
רבנים, אנשי חינוך ואקדמיה, ומומחים מהתחום הטיפולי התאספו בקמפוס מכללת אורות ישראל באלקנה כדי להציג את משנתם ואת מחקריהם, לדון בסוגיות כבדות המשקל ואף להציע דרכי פעולה ופתרונות. בין הנושאים שנדונו בכנס: משבר וצמיחה במעגל המשפחה, הפרט והנוער; משבר וצמיחה במעגל הציבורי: הציונות הדתית, עולם הרבנות; השואה והתקומה, ההתנקות מגוש קטיף ודגמים היסטוריים של משבר וצמיחה. בכנס זה הנהגנו חידוש וקיימנו מושב של פרחי מחקר – סטודנטים בתכנית המצוינות של קמפוס רחובות – אשר הכינו מחקרים והרצאות בנושא הכנס במסגרת סמינריון.
הכנס העשיר את הבאים ודברי הכנס הופצו באמצעי התקשורת. הרצאות הכנס ילוקטו אי"ה לקובץ מדעי-אקדמי בסדרת ספרי עמדו"ת.

לצפייה בתמונות מהכנס לחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה