יום רביעי, 29 בפברואר 2012

ט"ו בשבט במעונות

ביום חמישי אחר הצהריים התקיימו נטיעות במעונות.
על אף מזג האוויר הקריר היה נחמד לראות כ-15 איש וילדים קטנים וחמודים שעזרו לשתול וקיבלו טרופיות וכיבודים.
תודה רבה למכללה על שיתוף הפעולה, לאיציק הגנן ולצוות שלו שליוו והכינו לנו את השטח ואת השתילים, לאירית וקנין, וכמובן לכל השותלים והעוסקים במלאכה.







הגרעין התורני "מורשת יעקב" פתח את חודש אדר בשכונת אושיות

מאת אופיר אבוקסיס,
מנהל הגרעין התורני, קמפוס רחובות

בראש חודש אדר, החודש שבו מרבים בשמחה, החליטו צוות המועדונית של הגרעין ובנות השירות, יחד עם ישיבת "עמיחי", לא רק לשמוח, אלא גם לשמח אחרים.

5 כיתות, כ-120 תלמידים מכיתות ז' וט', החליטו להתנדב ביום זה, בשיתוף הגרעין התורני באושיות. לאחר שיחה והרקדה בישיבה, נשארה כיתה אחת במקום כדי להכין מארז נרות לשבת בצירוף ברכה, אשר יחולקו בדוכן התפילין אותו מקיים הגרעין מידי יום שישי לתושבי השכונה. שאר הכיתות יצאו למועדוניות ילדים שמפעיל הגרעין והתחלקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת עסקה בארגון יריד מכירת פירות וירקות במחירים אפסיים ובהפעלת יריד בגדים יד שנייה שהגרעין מקיים הגרעין מדי חודש לתושבי השכונה; קבוצה שנייה שיפצה וצבעה את המקום, המשמש במשך השבוע כמועדונית לימודית לילדות השכונה, וכן לשיעורי תורה לנשים ופעילויות חסד שונות.

תלמידי ישיבת עמיחי אספו מצרכי מזון וחילקו לנזקקים והצטרפו למכירת הירקות והפירות החודשית של הגרעין. הדבר העצים את הנתינה. אשרינו שזכינו לכך ויישר כוח להנהלת ישיבת עמיחי ולמשפחות הגרעין שנטלו חלק בפעילות זו. הדבר היה מועיל ביותר לתושבי השכונה וכבר מתוכננת התנדבות קבועה של תלמידי הישיבה בפעילויות הגרעין. יישר כוח למנהלי הישיבה על היוזמה הברוכה וכמובן לתלמידים הנפלאים אשר נטלו חלק בפעילות זו. חודש אדר שמח!




נפגשים עם [מסגרות לקידום] הנוער

מאת מירב גור אריה וד"ר נורית סרי,
ההתמחות לחינוך חברתי קהילתי
כחלק מתכנית לימודי חח"ק (חינוך חברתי קהילתי) מוקד קידום נוער, מסיירות סטודנטיות שנה א במסגרות שונות של נוער בסיכון. הסיורים נועדו לפתח תפיסה והבנה של נוער בסיכון על ידי מפגשים בשטח במגוון מסגרות לקידום הנוער.

השנה סיירו הסטודנטיות בארבע מסגרות לקידום נוער בסיכון: בית קפה טיפולי ושלוש יחידות שונות של קידום נוער.
בית הקפה הטיפולי "כפית" בבאר שבע שייך לעמותת על"ם (עמותה לנוער במצבי סיכון). המקום משמש מקום בילוי ייחודי לבני נוער המגיעים באופן עצמאי מרצונם החופשי. המקום מאויש על ידי אנשי מקצוע ומתנדבים שמשוחחים עם הנוער "בגובה העיניים" ומעבירים סדנאות ייחודיות ופעילויות שונות.
היחידות לקידום נוער הן חלק ממערכת משרד החינוך המבקשת לתת מענה לנוער בסיכון שנשר ממסגרות החינוך הפורמליות או לנוער המתקשה לתפקד ולהסתגל במערכת הפורמלית. המענה ניתן על ידי השלמת השכלה, על ידי פעילות קבוצתית חינוכית-חברתית ועל ידי הכנה ושילוב בעולם התעסוקה. סטודנטיות ההתמחות משולבות ביחידות לקידום נוער במסגרת עבודתן המעשית.
במסגרת הסיורים ביקרו הסטודנטיות בשלוש יחידות שונות:
היחידה ברמלה המטפלת ביהודים, בנוצרים ובערבים גם יחד. שם נחשפו הסטודנטיות להתמודדות עם סוגיית ההתבוללות ומניעתה ועם הניסיון לכבד אוכלוסיות שונות, אך לשמר גם הפרדה ביניהן;
היחידה באשדוד המשלבת פרויקטים ייחודיים לבני הנוער ונותנת מענה למגוון האוכלוסיות בעיר – נוער ותיק, נוער עולה מחבר העמים ומאתיופיה ונוער מהמגזר החרדי. שם נחשפו הסטודנטיות למיזם העסקי של בני הנוער שבו מכשירים את הנוער להשתלבות בעולם התעסוקה תוך מתן אחריות לביצוע משימות עסקיות כחלק מפעילות היחידה;
היחידה בביתר הנותנת מענה לנוער חרדי בסיכון. ביחידה זו נחשפו הסטודנטיות למתווה ייחודי של פעילות על פי מסגרות ותכנים המתאימים למגזר החרדי תוך זהירות רבה שלא ליצור תיוג על הנערים בסיכון.
מדברי הסטודנטיות: "באופן כללי הסיורים היו מצוינים ב"ה. למדנו המון ונפגשנו עם דמויות מדהימות"; "שמחתי שהלכנו ליחידות שונות כדי לראות את הפעילות הפועלת בשטח ת'כלס ולא רק באופן תאורטי בלימוד בכיתה. היחידות מגוונות ומראות לנו את הייחודיות שכל יחידה מפתחת לעצמה בהתאם לצרכיה".

הזוכות בהצטיינות בחינוך: סטודנטיות ממכללת אורות ישראל

קרן אוקס, המעניקה מדי שנה פרסים לסטודנטים מצטיינים בתחום החינוך, בחרה השנה לחרוג ממנהגה ולהעניק את מלגות ההצטיינות לשתי סטודנטיות ממכללה אחת, לאור ההתרשמות מהישגיהן.

סטודנטיות מכללת אורות ישראל קמפוס אלקנה זכו לכבוד רב עם היוודע דבר הענקת מלגות הצטיינות לשתי סטודנטיות במכללה על ידי הוועדה האקדמית המיוחדת של קרן אוקס. ועדה זו מעניקה בכל שנה מלגת הצטיינות לסטודנט אחד בלבד מכל מכללה לחינוך, אך לאור ההתרשמות מהישגי שתי המועמדות החליט חבר השופטים לחרוג ממנהגו ולהעניק מלגות ההצטיינות לשתיהן.
הסטודנטיות הזוכות הן: שרון פרץ וורד רסקין. פרץ היא סטודנטית לתואר ראשון בהוראת התנ"ך וייעוץ חינוכי, שנישאה אך לפני ארבעה חודשים. את ההודעה על הזכייה היא קיבלה בהפתעה. המכללה הגישה את מועמדותה מבלי ליידע אותה, זאת על רקע הציונים הגבוהים שהציגה ומעורבותה החברתית בנעשה במכללה; רסקין היא סטודנטית לתנ"ך ולחינוך בלתי פורמלי. היא מדגישה את החשיבות במעורבות חברתית ומקווה לראות את עצמה ממשיכה לתרום לחברה ולחינוך גם בעתיד.
למכללת אורות ישראל תכנית למצוינים מהגדולות בארץ. אף על פי כן בחרה המכללה להציע לוועדת הפרס דווקא סטודנטיות שאינן שייכות לתכנית המצוינים. לדברי דיקן הסטודנטים, הרב ד"ר משה רחימי: "סטודנטיות בתכנית המצוינים זוכות בהרבה מלגות ורצינו לאפשר הפעם לסטודנטיות שמציגות הצלחה גבוהה בלימודיהן האקדמיים הזדמנות לזכות במלגה על הצלחותיהן. ואנו גאים בהצלחתן".
מכללת אורות ישראל מובילה גם במספר הסטודנטים הגדול ביותר לתואר השני מבין כל המכללות הדתיות לחינוך בארץ.
הפרס ע"ש הרב דוד אוקס מוענק מדי שנה ומטרתו לעודד את החינוך בארץ.

יום שני, 6 בפברואר 2012

לאיחוד האירופי מכללת אורות אמרה: לא!

האיחוד האירופי: קחו מאות אלפי יורו; המכללה אמרה לא
מאמר מאת האתר "סרוגים"
נציגים של ארגון אקדמי בינלאומי פנו למכללת 'אורות ישראל', בהצעה לתרומה בת מאות אלפי יורו תמורת הכנת קורס העוסק בסובלנות כלפי נוצרים וערבים. בירור קצר העלה כי מי שעומד מאחורי הארגון הוא האיחוד האירופי והם דחו את ההצעה על הסף: "לא נשמש עלה תאנה לפעילות אנטי ישראלית".

למאמר המלא, לחצו כאן. לכתבות נוספות באתר המכללה, לחצו כאן.

עונת ההרשמה החלה

אנו מודיעים בשמחה על פתיחת ההרשמה לשנה"ל תשע"ג.
להלן פירוט מועדים לימים פתוחים אשר יתקיימו בקמפוס אלקנה

כ"ו שבט 19 בפברואר 2012
י"ז באדר 11 במרץ 2012
ב' בניסן 25 במרץ 2012
ל' בניסן 22 באפריל 2012
כ"א באייר 13 במאי 2012
י"ג בסיון 3 ביוני 2012
י"א בתמוז 1 ביולי 2012

מועמדת ללימודים אשר תגיע באחד משני המועדים הראשונים (כ"ו בשבט וי"ז באדר) בלבד, תקבל הנחה של 100 ₪ בדמי הרישום (150 ₪ במקום עלות רגילה של 250 ₪).
כמו כן, למי שעדיין לא ניגשה למבחן הפסיכומטרי, המכללה מציעה תכנית שילוב של לימודים אקדמיים יחד עם קורס פסיכומטרי במכללה (כפוף למינימום משתתפות).
לפרטים ולהרשמה ליום פתוח ניתן להתקשר למזכירת הרישום, גב' הדסה אביטל, טל' 03-9061302, או במייל, rishum@orot.ac.il.

יום ראשון, 5 בפברואר 2012

"זוגיות בבית ספר?" - כתבה מאת הרבנית נעמי שחור

כותבת הרבנית נעמי שחור: "כבר אי אפשר להסתפק רק בהסברים מה אסור ובהדרכת כלות. המורים וההורים צריכים להירתם לחינוך הנוער לזוגיות יהודית טובה." - מאמר שפורסם בעיתון בשבע השבוע.

להורדת המאמר לחזו כאן.

יום חמישי, 2 בפברואר 2012

טיול עובדי המנהלה

"זאת חנוכת", ב' בטבת תשע"ב, 28 בדצמבר 2011
מאת שרה כץ

"ארץ חטה ושערה, וגפן ותאנה ורמון; ארץ זית שמן, ודבש" (דברים ח, ח).
ב"זאת חנוכת", ב' בטבת תשע"ב, כמנהגנו מדי חנוכה, יצאנו מאלקנה לטיול בחבל מודיעין ובנימין בהדרכת המדריך נעים ההליכות אסף ארזי מחברת "משקפת".

תחנתנו הראשונה הייתה ביישוב "נעלה" ומתצפית המשקיפה לעבר חבל מודיעין שִחזרנו את עלייתם של החשמונאים בעת המרד מהמישור להרי גופנא התלולים. קיבלנו הסבר על אתר הקרבות של יחידה 101 בשנות החמישים והמשכנו לעבר בית הקפה "בד בבד" ביישוב "טלמון" שבו מצוי גם בית בד תיירותי מודרני. בחצר מקורה הבנויה בראש גבעה המשקיפה על נוף מדהים חיממנו את גופנו בשתייה חמה ובעוגות ושאפנו לריאותינו אוויר הרים צלול. הקשבנו להסבר מעניין על נטיעת עצי זית, גידולם ותהליך ייצור שמן הזית במקום.
תחנתנו הבאה הייתה ביישוב "נווה צוף" (חלמיש). הוסבר לנו על המבנה הגאולוגי והטופוגרפי של האזור, ומשם המשכנו את נסיעתנו למזרח חבל בנימין תוך סקירת האתרים השונים אשר לאורך הדרך.
בשעות הצהריים הגענו ליישוב "פסגות", למרכז המבקרים "נחלת בנימין". שם למדנו על ייצור היין במקום, צפינו בסרט עלילתי בנושא השיבה והאחיזה בקרקע באזור וחזרת עם ישראל לנחלת אבותיו ונהנינו ממשחק טריוויה מרתק בנושאים הקשורים להיסטוריה של ארץ ישראל.
עם סיום הסרט, המשחק וההסבר על תהליך ייצור היין על סוגיו השונים סעדנו את לבנו בארוחת צהריים מזינה וטעימה באווירה נעימה ושמענו שיעור מפי הרב פרופ' נריה גוטל בנושא "מי בעצם היה כוהן גדול: מתתיהו, יוחנן או שניהם?"
זכינו בחוויה נפלאה ופגשנו אנשים מדהימים מעוררי השראה עם חזון וראייה לעתיד, אנשים שהשקיעו את כספם, את זמנם ואת כוחותיהם וזכו להגשים את חלומם.

"מפיצים את האור" - פעילויות חנוכה בגרעין המורים התורני

מאת אופיר אביקסיס,
מנהל הגרעין התורני, קמפוס רחובות

גרעין המורים התורני שעל יד מכללת אורות ישראל זכה גם השנה לקיים מגוון פעילויות לתושבי שכונת אושיות לכבוד חג החנוכה.

צוות המועדונית בשילוב צוות ההווי ,עדן ואלחי,שימחו את המבוגרים של השכונה בשירה ובמחולות. השמחה הייתה רבה והשאירה טעם של עוד. הפעילות נערכה בשיתוף בית הספר "נועם" ומתנ"ס "חוויות" אושיות.
במוצאי שבת של חנוכה התקיימה פעילות לימוד חווייתית מיוחדת במינה בהשתתפות אבות ובנים, נערך חידון וחולקו פרסים. בסיום הפעילות נשא הרה"ג יעקב יוסף שליט"א דברים. בין המשתתפים נכחו רבנים ואישי ציבור, חברי הגרעין התורני וכמובן כמאה אבות ובנים המגיעים בכל שיעור ללימוד משותף. היה שמח ומרומם.
בנר שני של חנוכה הגרעין התורני, בשיתוף עם תנועת הנוער "מקום בלב", זכו להפיץ את האור ולקדש שם שמים ברבים, בפרסום הנס, בהדלקת חנוכיות רבות בשכונת אושיות ובחנויות לכל אורך רחוב הרצל ובאזור כולו. שיתוף הפעולה היה מוצלח מאוד וזכינו לתשבחות מהעוברים והשבים ומתושבי השכונה. כל הרואה שמח בלבו.
כבכל חודש, גם לקראת ר"ח טבת קיים הגרעין מכירת פירות ירקות ובגדים לתושבי השכונה.
כמו כן אנו מרחיבים את פעילותנו בגני הממ"ד בעיר רחובות. לאור ההצלחה הגדולה והביקוש הרב פעילות הגרעין בגנים מתפרשת על פני כל העיר רחובות. השנה זכינו גם לקיים פעילות מתוגברת לקראת חג החנוכה בגנים: פעילות רב גן ייחודית, השתתפות של בנות השירות והצגה מהנה לילדים. יהי רצון שאור הנרות ילווה אותנו כל השנה להעצמה ולהצלחת עם ישראל כולו.

סיור מכללה לשפלה: "מסיירים בפרשיות של אמונה – דוד מול גלית ובר כוכבא מול רומי"

מאת נעמה בינדיגר,
ההתמחות ללימודי ארץ ישראל, קמפוס אלקנה

מדוע בעצם נערך הקרב בין דוד לגלית דווקא בעמק האלה?
האם יציאת בר כוכבא ולוחמיו למרד באימפריה הרומית הייתה מעשה מוצדק ומושכל?
כדי לענות על שאלות אלו ואחרות, תוך היכרות עם השטח שבו התרחשו מאורעות אלו, יצאו סטודנטיות המכללה לסיור בשפלת יהודה, באתרים תל עזקה, מצפה משואה וחרבת מדרס.

הסיור התקיים בכ"ג בכסלו, ערב ערב חנוכה, וכך הזדמן לנו ללמוד על מרד בר כוכבא בהשוואה למרד החשמונאי שניצחונו מצוין בחג החנוכה. האמיצות שבינינו זחלו במערכת מסתור שנותרה ממרד בר כוכבא וכך חשו ברגליהן את תנאי הקרב הקשים ואת המסירות שנדרשה מהלוחמים.
נהנינו מאוויר טוב ומאווירה נהדרת; אלו ליוו אותנו כשלמדנו על מרד בר כוכבא ועל קרב דוד וגלית ובחנו מה המשותף ביניהם ובאילו תנאי שטח התקיימו.
למעוניינות ניתן ללחוץ כאן להרחבה בנושא: "יחס חז"ל לבר כוכבא", דיון שכתבה חן פנינת רבה, סטודנטית שנה א' בלימודי ארץ ישראל. זו ההזדמנות להודות לבנות לימודי ארץ ישראל על הדרכתן הטובה.

השיח הסודי של הרבנים

מכללת אורות ישראל אירחה בחג החנוכה את הכנס הראשון של "פורום הרבנים המתוקשב". לפורום ייחודי זה עדיין לא מלאה שנה וכבר חברים בו למעלה ממאתיים רבנים חשובים. פורום זה מתייחד לא רק בכך שפעילותו מתוקשבת, אלא גם בכך שלא כל אחד יכול להיות בו חבר.

לבד מהיות המועמד להצטרפות רב קהילה, דיין, ראש ישיבה, ר"מ בישיבה גבוהה או בישיבת הסדר או ראש מוסד מקביל (בהווה או בעבר), הוא חייב לחתום על "התחייבות". בחתימתו הוא מצהיר שלא ידליף דבר מדיוני הפורום, אלא אם כן יעשה זאת ללא ייחוס למי מן הכותבים, ועוד הוא מצהיר שישמור על שיח ראוי וענייני. למרבה הפלא, עברו תשעה חודשים – ממש ירחי לידה – והתנאים נשמרים בקפידה!
דיוני הפורום נסבו עד היום על מגוון רחב מאוד של נושאים – הלכתיים, אמוניים, מעשיים וכו'. שאלות של כשרות ושל מקדש, של אורח חיים ושל חושן משפט, של יחיד ושל ציבור, הארץ והתפוצות וכו'. לא פעם עוררו הדיונים שיח עז מבע ואף חד. כבר קרה שמי מהחברים התנצל כאשר חש שחברו – אולי – נפגע, ועדיין כאמור, הסגנון לא חרג משיח בית מדרשי רווח. זה אולי אחד מקסמיו של הפורום, שהוא מאפשר לחבריו הפזורים אי פה אי שם ועסוקים איש איש ב"מצודתו", לחזור לבית המדרש ולדון ולפלפל עם "החברים".
עד לכנס זה מעולם לא פגשו החברים איש את רעהו. פה ושם פלוני מכיר את אלמוני ואלמוני את פלמוני ואולם סביר להניח שאף לא אחד מהחברים מכיר יותר מ-10% מהחברים. כנס זה היה אפוא הזדמנות ראשונה למפגש פנים אל פנים. לא בכדי הכינה המכללה "תגיות" לזיהוי, שכן אחרת באמת לא היה יודע האחד מי הוא חברו...
הכנס כלל ארבע הרצאות: הרב פרופ' נריה גוטל, נשיא מכללת אורות ישראל, המארח, פתח את הכנס כשהוא עוסק בסוגיית השיח שמתנהל בפורום, גבולותיו וגדריו; הרב יעקב אריאל ביטא מסרים עקרוניים שצריכים להיות נר לרגלי רבנים; הרב דוד זנו, רב מושב "שלוה" שבנגב, הציג דגם רבנות קהילתית-פריפריאלית על מורכבותה; וכאתנחתא ש"הזמן גרמה" - הרב שלמה הכט הסתייע בתוכנת google earth כדי לתאר את מלחמות החשמונאים. עם זאת דומה שמשקל נכבד מאוד בתועלת שצמחה ממפגש זה היה דווקא השיח הפתוח שהתנהל פעמיים בין כלל החברים שהתקבצו, שם נדונו סוגיות ערכיות ועקרוניות מזה, וטכניות וניהוליות מזה. לא פחות חשוב, ההיכרות הבין-אישית, הראשונית, שנערכה בין אישים ש"שוחחו" ביניהם פעמים הרבה וירטואלית, אך רבים מהם מעולם לא ראו איש את רעהו. לא בכדי פתח הרב עזריה אריאל מהנהלת הפורום את הכנס בברכת שהחיינו, בשם ומלכות, כדין מי שרואה את חברו שאתו לא התראה פרק זמן ממושך. הרב יואל קטן, אף הוא מהנהלת הפורום, הנחה את הכנס ותיאר את דרכי ההתנהלות.
סוף דבר, מתברר שמתחת לפני השטח קיים "פורום" חצי מחתרתי, חצי סודי, שרוגש, פעיל ושוצף ולעתים אף קוצף, ולמרבה הפלא מצליח לשמור על "סודיותו" גם בעידן תקשורת כה פתוחה. זה כשלעצמו חידוש מרענן.
למאמר נוסף שפורסם בעיתון מעריב לחצו כאן.

חורף של עשייה

אז מה היה לנו בחודש כסלו? כיצד האגודה פועלת בנושא המאבק נגד ההסכם שמד"א חתום עליו? מה מתוכנן לחודש הקרוב?

לאחר דצמבר שחון, אנו מברכים את הגשם אשר מתחיל להגיע למחוזותינו ולשטוף כל פינה.
דווקא בחסות שמיכת החורף מתרחשת נביטה וצמיחה בלתי פוסקת של הרקפת והנרקיס, הסביון והכלנית ועוד רבים וטובים.
גם באגודה יש חורף של עשייה. האגודה פועלת במרץ וללא לאות כדי לזרוע נקודות של אור בתוך תקופה זו של השנה.

פתחנו את חודש כסלו בחלוקת שוקו וקרואסונים לכלל הסטודנטיות במכללה כאשר ברקע התנגנה מוזיקה כיפית והייתה אווירה נעימה. כך יצאנו לשבוע עבודה מעשית מלאות בכוחות לעשייה ברחבי האולפנות, בבתי ספר יסודיים ותיכוניים ובגנים.

אין חנוכה בלי סופגניות, ולפני היציאה לחופשה העמדנו שולחנות מלאים כל טוב ברחבת המכללה: שוקולדים, סוכריות, מגוון סירופים רחב, קצפות וריבות, והסטודנטיות מילאו את הסופגניות הריקות לפי טעמן האישי. היה מרענן וטעים.

בתאריך י"א בכסלו האגודה תכננה לקיים התרמת דם בקמפוס אלקנה. שבוע קודם לכן הובא לידיעתנו הסכם ההבנות אשר נחתם בין מד"א, הצלב האדום והסהר האדום, אשר אומר באלו המילים: "MDA יוודא שאין לו סניפים מחוץ לגבולות המוכרים מבחינה בינלאומית של מדינת ישראל". כלומר מד"א לא ייתן שירות מעבר לגבולות 67' על כל המשתמע מכך.
בעקבות פרסום ההסכם והורדת הסמלים של מד"א ביהודה ובשומרון, היישובים פדואל ותפוח החרימו את מד"א ולא ביצעו התרמת דם ביישובם. אנו כאגודה החלטנו לחבור למחאה הכואבת נגד הכניעה המשפילה של מנכ"ל מד"א לתכתיבים של ארגון הצלב האדום, וביטלנו את התרמת הדם במכללה, בצירוף מכתב המבהיר את עמדתנו ואשר נשלח למנכ"ל מד"א.

בהמשך החרפנו את המאבק והתאגדנו שש אגודות סטודנטים יחד עם ועד מתיישבי שומרון כנגד ההסכם שעליו חתמה מד"א. יצאנו לתקשורת בגלי צה"ל, ברשת מורשת, בערוץ שבע, במעריב, בגלי ישראל ובמקור ראשון.

עם זאת הוגשה הצעת חוק על ידי חבר הכנסת אריה אלדד ועליה חתומים חברי הכנסת זבולון אורלב, דוד רותם, זאב אלקין, אברהם מיכאלי, אורי אריאל ויריב לוין.
הצעת החוק אומרת "לא לתת לארגון מגן דוד אדום בלעדיות על הסמל", זאת אומרת להעביר את הבלעדיות הנתונה למד"א לחברה ממשלתית.
כצעד אחרון וחותם למחאה אנו נארגן מחאות בחוץ מול בית ראש הממשלה. לשם כך נצטרך את עזרתכן כי ללא תמיכה ועשייה מצד הסטודנטיות במכללה לא נוכל להשיג ולפעול כנגד מטרות ההסכם.
האם ייתכן שבזמן שממשלת ישראל לא מנהלת משא ומתן על סוגיית הגבולות, במד"א כבר החליטו לוותר על שטחים בריבונות ישראלית ועל סמלי הריבונות הללו???
לפרטים נוספים ולהצטרפות למאבק אתן מוזמנות לשלוח מייל לכתובת aguda.orot@gmail.com

ביום שני, כ"ח בטבת, התקיים פאנל בהשתתפות הרבנית נעמי שחור והרבנית יעל צהר בנושא: בחירת בן זוג – האם זה זה?! איך אוכל להחליט אם כן או לא?!
הפאנל היה מרתק, מעניין, ומאתגר.

מעכשיו אין תירוצים – לומדים לנצל את הזמן!
סדנה מיוחדת עם מרצה מקצועית בתחום ניהול זמן, התקיימה במכללה ביום שני, כ"א בטבת.
הפסקה פעילה ומיוחדת התקיימה בראש חודש שבט, עם מוזיקה ואוכל באווירת החודש.

מחכות לראותכן במגוון הפעילויות והאירועים המתוכננים בהמשך במיוחד בשבילכן!