יום שלישי, 12 במרץ 2013

פר"חים מצטיינים בקמפוס רחובות


מאת נתי פריד, דיקן סטודנטים (רחובות), רכז התמחות בהוראה, אופק שלב א

חלק גדול מתלמידי קמפוס רחובות משתתפים בפרויקט החונכות הארצי - פר"ח. המכללה מעודדת את הפעילות ורואה בה חלק משמעותי בהכשרת הסטודנטים להוראה ולתרומה לקהילה.
לאחרונה זכו  שניים מתלמידי המכללה בפרסי הצטיינות של פר"ח על עבודתם הייחודית בשנת הלימודים תשע"ב.

הסטודנט עזרא אברהם, תלמיד שנה ב, זכה בפרס פר"ח כמצטיין ארצי, והתלמיד אושרי כהן, תלמיד שנה ג, זכה בפרס כמצטיין אזור המרכז.ברכות לזוכים.

פרויקט פר"ח פועל בקמפוס רחובות כעשרים וחמש שנה ברציפות. בכל שנה משתתפים בפרויקט כ-60% מתלמידינו הסדירים. פעילות פר"ח חושפת לראשונה את הסטודנטים למצוקות משפחתיות, לקשיים לימודיים וחינוכיים ועוד.
כיוון שהמכללה רואה בפעילות זו חלק חשוב מהכשרתו להוראה של הסטודנט, היא מסייעת לה באמצעות דיקן הסטודנטים, מר נתן פריד.
שני תלמידי קמפוס רחובות זכו לאחרונה בפרסי הצטיינות על ביצוע מיטבי של חונכות פר"ח בשנת תשע"ב. אחד מהם, עזרא אברהם, תלמיד שנה א (תשע"ב), המשרת עתה שירות סדיר במסגרת ישיבת ההסדר אורות יעקב, זכה בפרס כמצטיין ארצי של פרויקט פר"ח. בטקס רב משתתפים בבית בגין בירושלים, בחנוכה תשע"ג, הוענק לו הפרס על ידי מנכ"ל פר"ח ומנכ"ל בית בגין.
עם פתיחת שנת הלימודים נשלח עזרא לחנוך תלמיד כיתה ג. לתלמיד היו קשיים לימודיים וחברתיים רבים, הוא נהג באלימות כלפי חבריו, עמד על דעתו ללא מוכנות להבנת הצד השני והיה חסר כישורי חיים בסיסיים. עזרא החליט לתמוך בו תחילה מבחינה לימודית על ידי הכנת שיעורי בית והשתתפות במשחקי כדור. לאחר חודש הבין שהחניך אמנם מרוצה מתכנית זו, אולם הפעילות לא הביאה לשינוי כלשהו בהתנהגותו. לאחר התייעצות עם צוות פר"ח החליט לשנות את מהלך החונכות ולהתמקד בחינוך ובהקניית כישורי חיים. כל זאת תוך פעילות חברתית ולימודית התואמת את מטרותיו החינוכיות של החונך. לאחר זמן נראו בהדרגה התוצאות. התנהגותו של החניך התמתנה, הוא נקשר לחונך, שיתפוֹ בבעיותיו האישיות ונחשף לתחומי עניין נוספים, כמו קולנוע, אמנות פיסול ועוד. לקראת סוף השנה ניכר היה שהחניך עבר תהליך אישי וחברתי מורכב והשיח שלו השתנה לחלוטין.
מרכזת פר"ח שעקבה אחרי תהליך החונכות ציינה שעזרא, כבחור צעיר וכתלמיד שנה א, עבר גם הוא תהליך שבו למד מהי "שפת הילדים", כיצד ניתן לדבר בגובה העיניים ולהישאר אסרטיביים.
בשיחה עם עזרא הוא ציין ששנת החונכות והעבודה עם הילד חשפו בפניו חלקים מאישיותו שלא היו גלויים לו.

פרס פר"ח מחוזי לתשע"ב לחונך אושרי כהן
 באוניברסיטת בר אילן נערך בחודש שבט טקס הענקת תואר "חונך מצטיין מחוזי" לאושרי כהן, תלמיד שנה ג במכללת אורות ישראל, קמפוס רחובות.
אושרי, כיום תלמיד שנה ד במכללה, בן העדה האתיופית, היה חונך בשנת הלימודים תשע"ב. החניך גילה סקרנות אינטלקטואלית ורצון רב להצליח בלימודיו למרות מגוריו בשכונת מצוקה וקושי במציאת חברים מתאימים. אושרי הצליח להעניק לו אוזן קשבת ושותפות בהתקדמות לימודית, וחשיפה לנושאי עניין חדשים ובלתי מוכרים. במהלך החונכות נוצרה ביניהם חברות ואושרי סייע לחניך להתגבר על מחסור בחברים מתאימים משכונתו.
נשמר קשר רצוף עם מחנכת כיתתו של החניך ועם הוריו ובסופה של החונכות הביעו כולם הערכה רבה לפעילותו החינוכית והלימודית של אושרי.
בנימוקים להמלצה להעניק לאושרי תואר חונך מצטיין של מחוז המרכז צוין: "אושרי עבר תהליך ארוך, מתחילת דרכו בפר"ח, שבמהלכו הפך כבר ל'מחנך'. מדובר בחונך שהתגלה כבעל 'נשמה של מחנך' והוא מהווה דוגמה מצוינת לחניכו".

תגובה 1: