יום רביעי, 10 באפריל 2013

להישאר רזה לנצח


מאת שרה בר אשר, נטורופתית. 
מייסדת וראש בית הספר לרפואה משלימה (בהקמה) במכללת אורות ישראל

החגים הודיעו שהם יוצאים לחופשה מיד אחרי חג השבועות. חופשתם תימשך עד ראש השנה. לכן כעת כדאי לנצל את חלון הזמן הזה לצורך איזון המשקל. בואו ננסח את זה כך:
על שלושה דברים האדם משמין: על אכילה בהיסח הדעת, על אכילה בסתר ועל ה"חבלים". אפרש:

על אכילה בהיסח הדעת: אדם יכול להגיע לסוף היום ולהצהיר שהוא לא אכל כל היום, ובאמת להאמין בכך. הוא לא משקר. הוא פשוט לא היה שם בזמן האכילה.
אם נאכל תוך כדי נהיגה, שיחה, כתיבה או סתם בעמידה, לא נזכור שבכלל אכלנו. הזיכרון יישאר רעב ולכן נרצה לאכול עוד. כך שאם לא ישבנו ליד השולחן ואמרנו: "הריני מוכן ומזומן לקיים מצוות אכילת ארוחת צהריים..." ( אז מה אם אין ברכה כזאת?!?), אזי לא באמת אכלנו. הקלוריות כמובן נספרו, אך לא על ידי המוח שלנו, אלא רק על ידי תאי השומן.
על אכילה בסתר: אנחנו אנשים מנומסים. לא נעים להראות לכולם כמה ומה אנחנו מסוגלים לאכול. אך כדאי להיות זבוב על הקיר כשאנחנו נמצאים לבד במטבח. כך שאם הגלידה זועקת אליכם מן המקפיא ומתחננת שקר לה, אם היא מבקשת מעט חום בפה שלכם, פשוט אל תכניסו אותה מלכתחילה הביתה. אל תעמידו אותה ואתכם במבחן. כנ"ל לגבי כל שאר המרעין בישין.
על ה"חבלים": מסתבר שאנשים רבים אוכלים "חבלים". מכירים את אלה שאומרים שחבל על השניצל של משה? או שחבל על הכריך של יוסי? אתם לא שואב אבק. מגיע לכם את האוכל הטעים ביותר בעולם; זה שהוכן במיוחד עבורכם. רק הוא מוגש בצורה אסתטית (ולא עם ביסים); רק הוא מוגש בטמפרטורה הנכונה (ולא קר); רק הוא טרי (ולא יבש או רך). והחשוב ביותר – רק הוא נספר על ידי המוח ולכן הוא לא משמין (בתנאי כמובן שהוא מחומרים מזינים).      
לכן, שימו לב אם אתם פוסחים על אחד או חלילה על שלושת הסעיפים. ועוד דבר, אין דבר העומד בפני האמונה: כן. זאת לא טעות דפוס. כי אין אדם שסובל מעודף משקל ולא רוצה לרזות, אך כדי להשיג משקל תקין לא די רק לרצות אלא צריך בעיקר אמונה. הבעיה היא שרוב האנשים לא מאמינים שהם מסוגלים להגיע למשקל התקין. לכן הם מתייאשים ונשברים או שהם לא מנסים כלל. מה עושים? נסו להיזכר באנשים שרזו; כאלה השומרים על משקלם כבר שנים רבות. תאמרו לעצמכם: "אם הם הצליחו, אין שום סיבה שאני לא אצליח". ובאמת, כיוון שאתם לא עשויים מחומרים אחרים אין שום סיבה הגיונית שאתם לא תצליחו. האמינו בכך בכל מאודכם. אם תאמינו, זה יעבוד. אז נכון שכנגד כל אחד שהצליח לשמור על המשקל יש רבים אחרים שהפכו את גופם לאקורדיון. אך אתם רוצים לרזות. לכן תחשבו חיובי ותשכחו מכל האקורדיוניסטים. גם אם במקרה אלה אתם עצמכם.  
התאמה אישית: תפריט הרזיה טוב חייב להתחשב בנתונים האישיים שלכם.    הוא חייב להתחשב בחילוף החומרים, בתרופות הנלקחות באופן קבוע, בבדיקות דם, במשקל, באורח החיים, בתקציב, בזמן העומד לרשותכם ועוד. לכן השקיעו בעצמכם בתפריט המותאם לכם.

שיהיה לשובע ולרזון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה