יום שני, 5 באוגוסט 2013

מתמטיקה בגן הילדים, או מתי תבואו שוב?

מאת לוזית אודסר
מסלול הגיל הרך, קמפוס אלקנה

סטודנטיות שנה ב' במסלול הגיל הרך הגיעו לגן של הגננת סיגלית באלקנה. הן באו עמוסות בציוד והקימו בחצר הגן שש תחנות ובהן פעילויות מגוונות. הפעילות דרשה מהילדים להפעיל מיומנויות מתמטיות של ספירה, מנייה, חיבור, ייצוג כמויות והכול תוך כדי פעילות תנועתית-משחקית שכללה קפיצה, ניתור, קליעה למטרה ואפילו דייג.

גן הילדים מהווה מסגרת למידה חשובה עבור הילד. הלמידה המשמעותית בגן מתרחשת בעיקר באמצעות פעילות שהילד שותף פעיל בה. במושג "פעילות" כוונתנו למשחק, לשיר, לסיפור ועוד. הלמידה יעילה יותר כאשר הילד משתמש במהלך הפעילות לא רק במלל, אלא בערוצי למידה נוספים כמו הערוץ התחושתי והערוץ החזותי.
בגיל הגן הילד רוכש ומפתח מושגים מתמטיים שונים ולכן חשוב לזמן לילד התנסויות למידה מתמטיות מגוונות תוך שמירה על המאפיינים הייחודיים של גן הילדים. עיסוק במתמטיקה תוך כדי פעילות גופנית במרחב הפתוח מאפשר התנסות חווייתית הן לילדים הן לסטודנטיות. פעילות המשלבת בין תחומים מגוונים וערוצי למידה שונים מעמיקה את ההבנה המתמטית והופכת את הלמידה לחוויה משמעותית.
איך יודעים שהפעילות הצליחה? כאשר הילדים, לאחר שעה וחצי של פעילות אינטנסיבית, רואים את הסטודנטיות מתכוננות לעזוב ושואלים: "מתי אתן באות עוד פעם"?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה