יום שני, 9 בדצמבר 2013

סטודנטיות ייעוץ (פק"ם) מתנסות בסדנה לקלפים טיפוליים

מאת יהודה לובין,
מרכז ההתמחות "פרט, קבוצה, מערכת" (ייעוץ), קמפוס אלקנה

אחד האתגרים העומד בפני יועצת הוא חיפוש דרכים להגיע לנועץ, לגרום לו לפתוח את סגור לבו ולשתף אותנו בעולמו הפנימי. יש ילדים עם קושי מיוחד לתמלל את עולם הרגש ולתאר את התפיסות שלהם. אחד הכלים הנמצא היום בשימוש נרחב הוא קלפים טיפוליים.
כדי להכיר את המדיה הזאת התכנסו סטודנטיות משנים א, ב, ג לסדנה שבה למדו על הרציונל העומד מאחורי הקלפים הטיפוליים, הכירו את התחומים השונים הקיימים, ולמדו את המתודיקה של חיפוש ושיקוף המסרים העולים בשיחה עם הנועץ. איציק שמולביץ, שיצר את הקלפים ומעביר סדנאות בכל הארץ בנושא, הנחה את הסדנה בחן ובחיוך שגרמו תחושה של חדוות הלימוד. הקלפים עובדים על עיקרון ההשלכה, שבו מניחים שהילד יהיה חופשי יותר לדבר על משהו מבחוץ, אבל תוך כדי השיחה הוא בעצם חושף את מחשבותיו ואת עולמו הנפשי.
על הבנות היה לבחור קלף שיש בו כובע המתאים לדמות של היועצת, או שלט שיש בו תמונה שתחליף את השם בדלת של היועצת, או קלף שידגים הצלחה לילד, או ילד שידגים "אני" בהפסקה, "אני" בבית או "אני" במשפחה.
בהמשך הסדנה הוצגו סטים חדשים שיצאו זה עתה בנושא "עץ ויועץ" ו"אני תפילתי". הסטודנטיות ראו בקלפים שימוש אפשרי עתידי ככלי בעבודה מעשית ובהמשך העבודה כיועצת. נוסף על ההנאה בסדנה, הסטודנטיות הוסיפו כלי לארגז הכלים שלהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה